Litet ingrepp så här i sluttampen på sommaren.
635an är låg i nosen, så låg att den ligger och åker på genomslags gummina, med hårdhet därefter.
Genomslags gummina är inbyggda inuti dämparen, så de är inte så lätta att korta.
Resultatet blir att höja bilen något i nosen, vilket kommer göra väl även på markfrigången.
Dessutom har höjden fram / bak inte lirat riktigt snyggt, utan den har alltid vart lite lägre fram.
Efter en hel del mätning och en del gissning verkar det som att bilen har belastat genomslags gummit med ca. 40 kg. i körläge.
Jag har nu tillverkat nya fjäder tallrikar, som är 18mm lägre.
Förhoppningen är att bilen blir ca. 15mm högre, eftersom den redan låg lite på gummina, men utväxling i upphängningen kanske påverkar mer...
Dessutom har jag genom lite omkonstruktion lyckats få dämparen 4mm närmare topplagringen, allt sammanlagt ger om jag har tur ca. 20mm avstånd till Genomslagsgummina.
Och som ett brev på posten kommer en liten liten dos Citroën komfort.
Eller så blir bilen en X635Csi och vrål hög...