Ankans knep o knåp,garaget med det stora blå taket

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Re: Ankans knep o knåp,garaget med det stora blå taket

Inlägg av AnkanindaVolvo »

Har hittat alurör med rätt mått,fick en 40cm lång bit för 10kr :P dock så har min polare gått o blivit sjuk,alltså han som kan o har tillgång o svetsa aluminium,bra tajmat..

Är bara ett rör som ska svetsas till 242:an sen så kan jag ta en provtur med gott samvete :)
Sen får jag se hur mycket ombyggnation de blir innan säsongen drar igång,vill inte lägga allt för mycket pengar på denna motor/låda kombination.

Sen vilken sida använder ni när ni laddar upp bilder för att sedan länka hit?
Användarvisningsbild
Toni
Forumsberoende

Inlägg av Toni »

Photobucket.
Kan dock vara lite seg ibland...
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Trubbis
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Trubbis »

imgur.com

Aldrig nere, bilderna finns kvar för alltid, gratis, obegränsad bandbredd :)
Ludvig Lyttbacka
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

har riggat mig på imgur.com men nya datan hittar inte telefonen o telefonen hittar inte datan -.- allt har verkligen gått åt helvette dom sista dagarna när man har hållit på med bilen/na

Hitta alurör för 10 spänn,fixade allt så min polare ska kunna svetsa de,förhoppningsvis på måndag. På köpet så paja min borrmaskin.

Skulle fixa skuffhandtaget bak,de gick bra MEN på köpet fick jag lite rost som måste fixas när man börja peta på ställen

skulle fixa backspeglarna på bilen,klart gick plastclips o sånt sönder när man demontera dörrsidor (aldrig gjort förut)
behövde byta höger glas då de ramla bort förut,o klart har nån tidigare ägare vart på o spacklat igen hålena som ska finnas i botten så man kan peta upp låsningen,en smart lösning gjordes istället. Dom lackades igår o i dag skulle jag köra på svart plastdipp på själva basen av spegeln de sket ju sig totalt,plastdippen krakelerad o de blev rent jävla apskit av de så i morgon blir de och slipa o göra om...

Har fått dit en Lamdamätare av märket Autometer o den visar på ritch när turbon laddar,antagligen apdåligt... Jag bara 0,5 i ladd men får väl klämma btr:en lite,ja en laddmätare har hittat dit provisoriskt och nej inte en glädjemätare från Biltema..

Va iväg till Katrineholm igår och hjälpte en polare med en av hans 7 bilar,denna gång var de en renault master tdi 02 som fick lite kärlek,de gick minsann skit bra,byta luftfilter så gick den riktigt bra..

hmm va mer har gått åt helvete,jo bilen krångla lite o då blev jag trött o mordisk så en liten såg hitta fram så mina Usa blinkers åkte dit efter att ha legat i garaget i ungefär 1år..

Sen beställde jag däck också i Onsdas,dom har blivit sorterade i Malmö så borde hitta hit till nästa vecka.

Sen så börjar jag jobba på Tisdag,jo men.. På självaste stadsmuseet :D

Så en händelserik vecka har de vart.
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

http://imgur.com/a/V6owP

Där har ni bilder, fan trött på del denna pissdata o dels på den där förbannad skit helvetes sidan. hej ..
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Inte hänt så mycket med 242,tog en förbjuden provtur i veckan :D Dock har jag inge halvlyse på bilen men allt annat funkar..får slänga ett öga på de där..

Sen fick bruksbilen en uppdatering
Bild
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

tänkte höra med er,jag har inge halvlyse på 242:an de fanns förut men inte längre. Sist jag höll på med den gjorde jag rent säkringshållaren men han aldrig börja mäta upp o riva lite i el-kablar. nån som har tips på vart jag ska börja? Allt funkar (blinkers,hellyse,baklysen,bromsljus..) men INTE halvlyset.. Jag har smått funderat på om de kan vara relät på inneskärmen som är problemet..
Användarvisningsbild
Trubbis
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Trubbis »

reläet brukar jävlas
Ludvig Lyttbacka
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Vilka modeller funkar de o ta ett relä ifrån? Hittar inge på varken meca,mekonomen,biltema etc :(
Användarvisningsbild
Trubbis
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Trubbis »

Ja tycker mig sett ett likadant på min 240 från 88, osäkert om de är exakt likadant dock, men de kan nog finnas rätt gott om dom. Kolla om det är glapp först :)

Hade problem med att halvljuset slocknade ibland när det guppade, de va en kabelsko som halvt gett upp :P
Ludvig Lyttbacka
Användarvisningsbild
silversurfaren
För mycket laddtryck

Inlägg av silversurfaren »

Är rätt säker på att det är samma relä till alla 140/240 så kolla med nån skrot lr nån som har en bil stående
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

När man har ljusknappen på nollan,då lyser bara parkeringsljusena o dom lyser jätte bra (som de ska)
Men när man vrider till halvlyse då slutar höger parkeringsljus o lysa,de går kablar fram på båda sidor till strålkastarna som alla 3 är likfärgade och går in i en original kontakt på båda sidorna.. blir så trött när folk har vart framme o pillat o använt sig av samma kabel till allt..
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Jo de har hänt lite grejer,häromdan så var jag iväg o köpte

b21 et motor med 531 topp
Ny startmotor
Generatorer
Volvo 940 org turbo o grenrör
Volvo 240 turbo med grenrör
393 topp
Insug med Audisprida
M47 låda ombygd för o passa ascona med volvomotorn
K-jetronik sprut
Aluminium ic
Original kyl med intercooler

Sen har jag hållit på lite med småpyssel,inge direkt märkvärdigt o säkert inte intressant för er så inte tagit massa bilder.
Fixat instagram också ankanracing heter jag där om man vill följa :)

Ska svetsa balk i morgon på en polares crossbuss,blir o svetsa med pinne,stigande o de är ett tag sen jag gjorde de så får se hur de går xD
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

de har hänt en del,upptäckt att de mesta jag köpte var skit,kul. Har trampat igenom golvet bak på 242:an,ännu roligare. Tröttnat på bilar?.. totalt!
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Nån som vill ha ett b21et block? annars åker de till tippen. Repor i 2:a cylindern,vet inte om de går att borra bort.
Skriv svar