Motorcykelförgasare
Motorcykelförgasare
Hallå alla experter.
Är det någon som provat med mc-förgasare på en bil motor?
Skulle vilja testa på min b20,men tänkte höra om någon testat denna installation?
Är det någon som provat med mc-förgasare på en bil motor?
Skulle vilja testa på min b20,men tänkte höra om någon testat denna installation?
-
- Ganska mycket laddtryck
Jag hade det på en 2L pinto maskin för en så där 10 årsen å det funkade utmärkt kommer inte ihåg om jag bestyckade om dom men det var från en Kawa 1100 el något sådant å dom var på 40mm .Tror det finns en tråd någon stans här på forumet om just detta ämne Å det räcker till ganska många hästar för dom flödar lite mer än vad en bilförgasre i samma storlek flödar
å angående storlekar så finns dom upp till 44 el 46 mm men dom e ganska ovanliga dom som e lättast å få tag på e 40mm å neråt
Enklast å få tag på dom e å kolla på någon MC skrot
å angående storlekar så finns dom upp till 44 el 46 mm men dom e ganska ovanliga dom som e lättast å få tag på e 40mm å neråt
Enklast å få tag på dom e å kolla på någon MC skrot
mvh AFFE

-
- Lite mer laddtryck
Hej vi är ett par killar uppe i norr som kör på konceptet: volvo rödblockare 16v/8v topp, turbo och yamaha r1 förgasare och de fungerar perfekt.
film med dålig kvalite på motorn:
www.piteasportfiskeklubb.com/garaget/1.wmv
film när motorn är igång:
www.piteasportfiskeklubb.com/garaget/2.wmv
Så fungerar de med turbo på en bilmotor så fungerar de garanterat som sug gasare på en bil eftersom dom är ju byggda i grund för sugmotor
film med dålig kvalite på motorn:
www.piteasportfiskeklubb.com/garaget/1.wmv
film när motorn är igång:
www.piteasportfiskeklubb.com/garaget/2.wmv
Så fungerar de med turbo på en bilmotor så fungerar de garanterat som sug gasare på en bil eftersom dom är ju byggda i grund för sugmotor
-
- Forumsberoende
-
- Lite mer laddtryck
Nja jag vet inte vad reservdelar kostar men de är ju inte så ofta dom går sönder
vi har inte ens behövt bestycka om dom men motorerna går lite fett om du kör med orginal bestyckning.... enda grejen som är lite jobbigt med dom är att man måste flytta isär dom å de är hyfsat mycke jobb... man måste bygga nya t-kors för bensin och vakuum/laddtryck så några timmar vid svarven å tigsvetsen, men de gör man på arbetstid på jobbet 

Håller själv på med att modda en förgasarbrygga (Keihin CVR40) till en B20:a. Och som jag förstått det så är justeringsmöjligheterna något större jämfört med weber/dellorto/solex. Det är ju trots allt drygt 30års skillnad och utveckling emellan.
Snackade med en snubbe som tryckte 1,9kg igenom ett gäng keihin på en 1360cc suzuki. Han sa "Äh du... spar pengarna på sprutet så har du råd att åka mer".
Insprutning har ju givetvis en massa klara fördelar. Men jag tycker inte man ska räkna bort förgasare bara därföratt. Kan vara ett billigt och lärorikt alternativ.
Snackade med en snubbe som tryckte 1,9kg igenom ett gäng keihin på en 1360cc suzuki. Han sa "Äh du... spar pengarna på sprutet så har du råd att åka mer".
Insprutning har ju givetvis en massa klara fördelar. Men jag tycker inte man ska räkna bort förgasare bara därföratt. Kan vara ett billigt och lärorikt alternativ.
Aha..här var nåt intressant för tillfället. Funderar själv på att montera 6st mc förgasare på en sug B30. Men har själv inte så mycket kunskap om vad som är lämpligt.
Är de 4st du har då?nilsan skrev:Hej har 40mm förgasare "keihin" från zxr9:a till salu om intressant.?
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0