142 Gt projekt

En liten presentation av er själv (frivillig)
chevyzon
Lite mer laddtryck

142 Gt projekt

Inlägg av chevyzon »

Hej.Nu är det så att sonen som är 15år har sett ljuset :P och har lagt handpenning på en Gt.som skall bli i prostreet stuk nu hade han bestämt sig för att ha 164 front på den och lyckats hitta en.Frågan är är hur bökigt är det att få dit den?har varken bil eller front hemma än.tänkte om nån här kanske gjort det?är ingen nybörjare så jag vet att jag fixar det men tipps är alltid bra.Sen mummla han om 240 panel hur passar det?kommer nog en tråd om projektet när det startar :D
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende

Inlägg av henkeboi »

accobra
Ganska mycket laddtryck

ha material

Inlägg av accobra »

är det inte bättre att överhuvudtaget ha material och bilder i en tråd innan man börjar skriva den? att din son skall göra ett bygge - grejt. men läsarna vill nog ha substans.
chevyzon
Lite mer laddtryck

Öhhh?

Inlägg av chevyzon »

Nu var det ju en fråga som jag ställde.Det finns mycket kunskap här.Som jag skrev så är det inte en projekttråd ännu.Den kommer som sagt.Förlåt då om jag trampat nån på tårna :roll:
Förstårinte hur jag skulle ta bilder förrän jag vet att detta funkar som jag tänkt.Men men men......
Användarvisningsbild
C Upp
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av C Upp »

Välkommen!
Ang fronten så går det ju att få att passa. Men 164:ans front är längre än 142:ans så antingen får man förlänga balkarna på 142:an och flytta fram framvagnen, eller så kapar man ner skärmarna och huven så de blir lika långa som 142:ans front. Då finns det ju knappt någon plats med en B30-motor, men B20 passar fortfarande.

Tilläggas bör att jag inte gjort detta, inte pratat med nån som gjort detta. Men däremot tänkt på detta ett antal gånger. Gissningsvis, enligt den tråden det länkas till, så är det 10 cm som skiljer frontarna. Jag tror det kan vara lite mer, men Axel brukar veta vad han talar om i det fallet.

I övrigt så kan jag väl kanske hålla med om att tråden hamnade lite snett när du la den ibland garagetrådarna. Men bättre här än ingenstans. Det finns som sagt mycket kunskap här, och alla är vi barn i början.

Lycka till!
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Kontakt:

Inlägg av Axel »

tjo.

164 är 10cm längre mellan torpedväggen och framvagnsbalken. Jag skulle nog kapa bort innerskärmarna, och bygga ny ram till framvagnsbalken, med rör istället för innerskärmar..

instrumentbräda från 240 passar utan större problem
Axel Wall
chevyzon
Lite mer laddtryck

Inlägg av chevyzon »

tackar för svaren. Axel tror att det nog blir som du tänkte.Verkar som den bästa lösning+ att det ju blir mer rum för allt som han vill knöka ner :lol:
Användarvisningsbild
Fredrik Forsberg
Forumsberoende

Re: ha material

Inlägg av Fredrik Forsberg »

accobra skrev:är det inte bättre att överhuvudtaget ha material och bilder i en tråd innan man börjar skriva den? att din son skall göra ett bygge - grejt. men läsarna vill nog ha substans.
om han vill ha hjälp/tips med något ska han väl få det och inte raka motsatsen? :?
Skriv svar