Nu var det ett tag sen jag skrev här senast. Det har hänt en del sen sist. Bland annat bromsades motorn i bänk hos Jens på Swedish racing motors. Resultatet blev 790hp vid 3bars ladd. Det är taket för map sensorn. Kanske att även bränslepumparna började ta slut också, men spridare och turbo trivdes fint. Nu kommer jag kanske inte använda allt på tävling men det känns bra att motorn är mappad hela vägen upp. Jämfört med förra bromsningen för två år sedan så gav motorn inte lika hög litereffekt, men det kommer sig troligtvis av att det var vinter och kall luft vid det tillfället. Så effekten som den stog på bana bör upplevas betydligt bättre.
I bakvagnen provar jag byta dämpare. Dessa kommer från en Skidoo RS. Ett test som kan funka, alternativt behöva schimsas om. Men en första bedömning är att det kan funka

Jag har även monterat kränghämmare i 40mm rör bak. Bilen har inte haft särskilt stora problem med vridning i chassiet, men det är kul att bygga. Så småningom skulle jag behöva ställa bilen på våg på plana ytor så att fjädertryck är balanserade innan krängen ansluts på båda sidor för att undvika oönskad förspänning.
Jag fick även dit avgassystemet i afton. Nu är det snart bara vrida på nyckeln?