hur får man lättast bort underredsmassa??
hur får man lättast bort underredsmassa??
precis som rubriken lyder.
gubben som haft min bil före visste in vad vax och rubbing var men ja tror tamme fan att bott brevid en fabrik som tillverka underredsmassa vilket i sej är bra men de är mindre kul nu när man ska bort me skiten för att rostlaga.
är de nån som har nått tips på hur man lättast för bort massan??
gubben som haft min bil före visste in vad vax och rubbing var men ja tror tamme fan att bott brevid en fabrik som tillverka underredsmassa vilket i sej är bra men de är mindre kul nu när man ska bort me skiten för att rostlaga.
är de nån som har nått tips på hur man lättast för bort massan??
Perago roterande bläster har jag hört ska vara ruggigt bra till sånt. Har köpt en sån men inte provat själv än.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=391440
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=391440
Varmluftspistol och liten spackelspade!
Värm underredsmassan där du ska ska ha bort massan sen är det bara att skrapa bort massan, mkt lätt om det är slät plåt men om det är mkt hörn mm så blir det lite besvärligare men det går rätt bra tycker jag.
Fördelen är ju att det inte kostar sjortan heller
Mvh
EDIT: dom andra har nämt bläster men blästesanden har en tendens att bara stuttsa bort om massan sitter förhårt eller om du ej har till räckligt med tryck.
rekomenderar spakelspade och varmluftpistol!
Värm underredsmassan där du ska ska ha bort massan sen är det bara att skrapa bort massan, mkt lätt om det är slät plåt men om det är mkt hörn mm så blir det lite besvärligare men det går rätt bra tycker jag.
Fördelen är ju att det inte kostar sjortan heller

Mvh
EDIT: dom andra har nämt bläster men blästesanden har en tendens att bara stuttsa bort om massan sitter förhårt eller om du ej har till räckligt med tryck.
rekomenderar spakelspade och varmluftpistol!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
lättast är att man lämnar bilen för blästring, då försvinner rost också.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Steve skrev:Det lät otroligt fegt..Jens Gustavsson skrev:lättast är att man lämnar bilen för blästring, då försvinner rost också.


True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Nästa kaross blir det den metoden.Jens Gustavsson skrev:Steve skrev: Det lät otroligt fegt..men offtast nog så klokt när man tänker efter, fins roligare och bättre saker att göra än att stå 3 veckor med varmluftpistol som alldrig blir hälften så bra som blästrig ändå
Jobbar man övertid samma timmar som det tog att skrapa bilen så lär man ha en massa pengar över till annat även efter blästringen

- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå