mattias skrev:Det är inspirerande att se lite egna lösningar och plenumet ditt gav mig lite att tänka på..

Tack för de orden, det är sådant som gör att man orkar bygga vidare när lusten sviker!
NXJ skrev:Klart smart plenumbygge. Kunde inte kommit på bättre själv . Kan hända att jag gör på samma sätt
Tack, men jag kan nog inte ta åt mig äran helt då det är en kopia

Men jag har inte sett konstruktionen på en förgasarbil än...
robban skrev:precis sådär jag tänkte bygga mitt plenum först, men jag har tyvärr lite mindre utrymme än dig, samt att jag ville ha bra med volym så fick bli plåtvalsen ist

Tycker ditt plenum är riktigt snyggt! Kollade faktiskt på det när jag skulle bygga, men har ingen möjlighet att böja plåtar smidigt så det fick bli pusselvarianten istället!
Finnsebbe skrev:Snyggt bygge. Det skulle kanske löna sig att svetsa ett antal stänger vertikalt in i plenumet, mellan de stora plana ytorna. Trycket kan annars göra plenumet till en ballong.
Du kan vara lugn, det kommer bli 6st stänger, men det får de göra där de svetsar för jag har ingen pelarborr el dylikt. Tänkte sätta en stång mellan 1:a och 2:a tratten närmast torpeden, sen två mellan 2an-3an och sen tre mellan 3an-4an, tycker det ska räcka!
Fråga: Måste jag leda in tryck i de små hålen över trattarna? Ska jag köra tryck över locken också då eller?