
Volvo 142 Turbo -72
- johnny_tuoma
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 54
- Blev medlem: ons jan 11, 2006 8:20 pm
- Ort: Arvidsjaur
- Dumpventilen
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 120
- Blev medlem: tor jun 23, 2005 8:49 pm
- Ort: Arvidsajauur
- Fredrik Forsberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 549
- Blev medlem: mån jul 31, 2006 1:15 pm
- Ort: Örebro
underbar!
måste bara att jag beundrar din motor mycket!
- Dumpventilen
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 120
- Blev medlem: tor jun 23, 2005 8:49 pm
- Ort: Arvidsajauur
Det var ett tag sen man mekat i volvo har köpt en audi så det har som mest blivit med den. Men nu fick jag mig ett il så det är väl bara att passa på. den startade direkt och så men det vart inte direkt nått jätte effekt ökning så ja öka laddtryck lite väl och sköt blockpackningen, men nu igår satt jag dit en 2mm och provkörde den men då koka skiten!? va faun ska kolla upp så det inte bara är termostaten eller nått..




Volvo 142 turboprojekt -74
Volvo 142 turbo -72
Audi A6 2,5tdi Quattro
Passat Cl -82
Volvo 142 turbo -72
Audi A6 2,5tdi Quattro
Passat Cl -82
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Dumpventilen
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 120
- Blev medlem: tor jun 23, 2005 8:49 pm
- Ort: Arvidsajauur
jag laddar inte så värst mycket än måste få det att hålla. typ 0,5 bar
jag menar topplockspackningen.
och jag har satt dit en 2mm, men nu har jag tagit bort termostaten och ska ut och köra och se om den börjar gå varm. Nej jag har ingen koll på avgas tempen.
jag menar topplockspackningen.

Volvo 142 turboprojekt -74
Volvo 142 turbo -72
Audi A6 2,5tdi Quattro
Passat Cl -82
Volvo 142 turbo -72
Audi A6 2,5tdi Quattro
Passat Cl -82
Titta åtminstone på stiften efter en fullgas-repa.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 712
- Blev medlem: tis mar 15, 2005 7:44 pm
- Ort: Arvidsjaur
- Dumpventilen
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 120
- Blev medlem: tor jun 23, 2005 8:49 pm
- Ort: Arvidsajauur
fick ett tips att jag skulle stum montera den till ca 25 grader. Men det är väl bara tillfälligt. har du nått tips?
håller på ett testa lite hur det här funkar sen ska jag väl utvekla men nytt grenrör, större förgasare och turbo m.m.
håller på ett testa lite hur det här funkar sen ska jag väl utvekla men nytt grenrör, större förgasare och turbo m.m.

Volvo 142 turboprojekt -74
Volvo 142 turbo -72
Audi A6 2,5tdi Quattro
Passat Cl -82
Volvo 142 turbo -72
Audi A6 2,5tdi Quattro
Passat Cl -82
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
det är ganska rätt att ha stum tändkurva upp till ca 300 hp medDumpventilen skrev:fick ett tips att jag skulle stum montera den till ca 25 grader. Men det är väl bara tillfälligt. har du nått tips?
håller på ett testa lite hur det här funkar sen ska jag väl utvekla men nytt grenrör, större förgasare och turbo m.m. :D
normala prylar i motorn! och 300 är rätt mycket.
- Dumpventilen
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 120
- Blev medlem: tor jun 23, 2005 8:49 pm
- Ort: Arvidsajauur
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 712
- Blev medlem: tis mar 15, 2005 7:44 pm
- Ort: Arvidsjaur
du öppnar upp fördelaren och svetsar fast vikterna så att dom ej kan fjädra ut vid varv. tror att det är 2 eller 3 vikter.
samt att du skiter i att använda vakumklockan.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=1792
samt att du skiter i att använda vakumklockan.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=1792
Har vi tur kanske Eric kan lägga upp de gamla bilderna i den där tråden på servern här istället.
Det är bara du skruvar isär och kollar på fördelaren tills du förstår dess funktion. Sen stummar du plattan.
Det lär ju finnas reserv-fördelare överallt, så du kan ju börja med en som inte sitter i bilen just nu.
Det är bara du skruvar isär och kollar på fördelaren tills du förstår dess funktion. Sen stummar du plattan.

Det lär ju finnas reserv-fördelare överallt, så du kan ju börja med en som inte sitter i bilen just nu.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.