Rogges 142 -73 DL

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Re: missljud låda

Inlägg av Rogge »

effe skrev:ska inte spelet i bottenstocks lagret shimsas??? är där koniska lager som på m400 ska man kolla spelet mellan kopplingskåpan och lådan ev shimsa blir missljud vid fel spel bara ett tips mvh effe
jo det låg shims där, men den borde ju ändå driva då, vilket det den inte gör nu..

har inte orkat ta mej ut i garaget sen i tisdes, får se om det blir ett ryck imorn.
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
effe
För mycket laddtryck

driver

Inlägg av effe »

aha den driver inte alltså låter som od inte lägger i övervxl o inte kopplar ur ett mellanläge ....... har haft det problemet e ju typ dåligt tryck på kolvarna eller rentav kärvande kolvar i od .... hade en od innan som slirade i backen när den var varm och kopplade inte ur förrän den var sval behöver du reservdelar eller lådor har jag två m46or ring mej eller maila delar garage med kim så du vet var grejorna finns mvh effe
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Inlägg av Rogge »

tja, vad ska man säg, har du sett filmen på första sidan så hör du ju hur den låter..

jag har en till låda som är nerplockad, som jag tänkte sätta ihop o prova med. så reservdelar har jag :) men tack ändå, kasnke behövs i framtiden :P
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Inlägg av Rogge »

tog lite längre tid än jag trodde att riva ner lådan ;)

nbä men faktum är att jag inte meckat på hela veckan. vart lite less på den, sen hade syrran problem med sin bil, så jag har fått undersöka lite där..

vart ute en stund med ikväll nu o skruvat lite låda, gjort rent o fint, imorn ska den ställas på högkant o bli regjord bakåt..

Bild
syns kasnke inget vidare, men allt är kladdigt av ATF olja :( liten incident med att slangen lossnade från flaskan jag fyllde från, när det va tryckluft i den :(
Bild
gjutjärnslådan, halvt ihopsatt..
Bild
o alu lådan, fick sno lite delar från den.
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Inlägg av Rogge »

denna lådan lät likadant, men hämtar en till hos en polare till helgen. tills dess så håller jag på lite med rosten på den.

plockade bort listen på vänster bakskärm, o även kofångarn bak för att se hur det verkligen ser ut, o hörnan längst bak är lika knölig som en puckelpist, så jag byter nog en stor del där..

ja ni ser själva..
Bild
Bild
Bild

så jag lånade en bit från den gröne. no turning back now. 8)
Bild
Bild

lackat grillen, tvättat lister o glas o allt sånt till den oxå. blir nog snyggt när den kommer tillbaka på plats.
Bild

framskärmen precis borta. det skumma är att framskärmarna är precis total slut! men fronten har klarat sig skitbra..
Bild
grundat
Bild
grundat mer
Bild
ännu mer
Bild
förhoppningsvis sista lagret spackel
Bild
O my God i'm blind! :roll:
Bild

går väl ut lite senare o pysslar mer..
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende

Inlägg av Glufsen »

Hmm jadu, ta det lugnt nu med nedplockningen så att den inte går samma öde som den gröne till mötes :wink: Såg ju fin ut i innerskärmarna annars. Hittat några fler B20 speedparts då?
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Inlägg av Rogge »

jodå, jag tar det lugnt, ska ta framskärmarna nu bara, bakskärmen tar jag senare. har inte kapat nånting där än, så..

nja, det är dåligt med det, är lite ont om dollars nu så.. det jag saknar är typ ståldrev till kammen, nya kolvringar, munstycken till förgasarna o toppen.

kvällens arbete kommer här imorn blir det lack på skärmen o kanske montering med.

grillen, syns kanske dåligt men kromlisterna är på nu o det ser förjäkla bra ut nu tycker jag! (ligger upp o ner på bilden)
Bild
slipad o klar för lack.
Bild
lite ny underredsmassa. sprutmodellen
Bild
på skärmen oxå.
Bild
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Inlägg av Rogge »

nya tag idag.

började med att lägga ett lager lack på framskärmen. sen gick jag vidare med att ta bort den högra skärmen, helvete va tung den var! 3-4cm undderedsmassa, grud o dynga på sina ställen. innerskärmen hade inte klarar sig så bra, rost vid huvgångjärnsinfästningen och framme vid fronten. som tur är så den plåten frisk på den gröna. :)

Bild
Bild
Bild
Bild
är svetsat o slipat på insidan med nu..

skärmen blev såhär, några missar i lacken, men det kommer åtgärdas imorn, är bara dithängd nu för att se hur det blev. Bild
Bild
Blom
Forumsberoende

Inlägg av Blom »

jag beundrar dig som orkar med all jävla rost.. det är så fruktansvärt tråkigt
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Inlägg av Rogge »

tack!, men du gör ju på det smartare sättet, bara kapa bort skiten o ersätt med rör :D
zajja
Forumsberoende

Inlägg av zajja »

Ja rosten är inge rolig men skam den som ger sig!
Du går ett bra jobb, keep it up!
//Marcus Saari
200sx s13 -92, "Röde Baronen"
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Inlägg av Rogge »

dagens arbete.
ingen rost kvar nu. blev lite lappar vid gångjärns infästningen, men med underredsmassa på där så syns det inte. ska låta grundfärgen torka till imorn o sen lacka insidan och dra underredsmassa på utsidan.

mycket bilder på samma sak kan tänkas, men det får ni leva med ;)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Inlägg av Rogge »

hänt på det senaste

breddade plåtfälgar, 8" bak o 7,5" fram :) 2 st har vart på blästring o ska grundas o lackas blanksvarta, o två är på blästring nu.

Bild
8" 8) blir nog bra trångt.
Bild
här ligger dom andra.
Bild
Bild
framskärmen svetsad.

byggt ihop mina 2 centreringsvertyg, då jag alltid tappar bort ett av dom så har jag nu möjlighet att tappa bort båda på en gång :)

Bild
Bild
Bild

hämtat den nya m46an i halmstad med. o den är på plats o allt sånt.. ska bara skruva dit kardanen o koppla in od'n, låter lite illa om denna med, men jag tror det är urtrampningslagret som jävlas, får väl bli ny lamell o ut-lager nån gång.. låter bara när man trycker ner, håller nere o slkäpper upp kopplingen, tror det är solfjädern på tryckplattan som låter mot lagret.

sen är högra framskärmen på plats med, skulle lacka idag men färgen tog slut, så den är randig.. såg nu senare att den är knottrig så den ska slipas ner på sina ställen o lackas om.

varvräknare är monterad nu med. funkar bra men är lite slö, men det kanske man får räkna med. fick lite sällskap i garaget med som synes :D
Bild
Bild

börjar svetsa i hjulhuset med.
Bild

va lite på gång här så blev inga bilder efter att jag kapat upp o så men.. 2 på det "fädiga" resultatet, ska slipas svetsar lägga igen det andra hålet där med. sen grundas o underedsmassas
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende

Inlägg av Glufsen »

Ser bra ut som vanligt...Börjar bli riktigt snygga rostlagningar faktiskt, märks att du har några svetstimmar bakom dig :)
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende

Inlägg av Rogge »

ohh man tackar! jo jag har ju börjat ha svetsa ett par meter strängar nu :) sen så har man väl blivit mer seriös nu med tror jag.. inte bara punkta dit med 5 loppor o tro att det inte rostar igen..
Skriv svar