Bmw 2002 Turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av robban »

Trevligt :)

Men varför förstöra halva bilen för 363 volvo hästar? :?: Hehe .. Potens finns i m10 knotorna, de är bra balans i de motorerna, så för de effektmålen fattar jag inte motorvalet, Blir juh en konstig kompromiss i övrigt :)
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Rallybananen
Lite mer laddtryck

Inlägg av Rallybananen »

robban skrev:Trevligt :)

Men varför förstöra halva bilen för 363 volvo hästar? :?: Hehe .. Potens finns i m10 knotorna, de är bra balans i de motorerna, så för de effektmålen fattar jag inte motorvalet, Blir juh en konstig kompromiss i övrigt :)
Tror att den redan var sönderkapad när han köpte bilen... det var väl för att den var ombyggd just för en volvosnurra... eller påbörjat iaf.. han ville väl ha en lätt bil då motorn satt i en 740 innan... jo att det finns potential i m10 motorerna det har man sett.. :twisted:

mvh
Bilar utan turbo suger=)
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av robban »

Lite mer bra att ha saker... 2st wg:ar och en LM1 bredbandslambda från staterna...
Bild

Nu äre bara den jävla flänsen kvar :) dumidum *rulla tummarna* innan man kan göra klart grenröret :twisted:
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
Användarvisningsbild
AndreasH
För mycket laddtryck

Inlägg av AndreasH »

Grymma grejjor, vart hittade du domdär ventilerna?
Bild
Projekt revirbocken
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv

Inlägg av Steve »

Vem har gjort wastegaterna? Otroligt lika den en kompis har
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Tjaba lite updates ang flänsen. Jag var till Sture idag och surrade lite. Han sökte länge bland alla cad-filer och tillslut så hittade han en diskett underst i högen med en ritning som såg ut som m10. Han skrev ut den på papper så jag kunde koll mäta lite hemma. Tyvärr hade jag inte med mej varesej packning eller topp/grenrör....

Den verkar passa riktigt bra iaf med pappersmallen. Hålet för avgasporten är lite större än den på toppen, ungefär lika stor som packningen brukar vara. Är man petnoga kan man ju matchporta några mm i utloppen.

Jag tänkte ringa han imorgon fm och beställa ett gäng så att det blir några över på hyllan också :lol: Har inte fått nått pris ännu men kollar det imorgon. Hör av mej när jag fått fram dem med lite tur kanske dom är klara på fredag ...
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av robban »

chellquist skrev:Tjaba lite updates ang flänsen. Jag var till Sture idag och surrade lite. Han sökte länge bland alla cad-filer och tillslut så hittade han en diskett underst i högen med en ritning som såg ut som m10. Han skrev ut den på papper så jag kunde koll mäta lite hemma. Tyvärr hade jag inte med mej varesej packning eller topp/grenrör....

Den verkar passa riktigt bra iaf med pappersmallen. Hålet för avgasporten är lite större än den på toppen, ungefär lika stor som packningen brukar vara. Är man petnoga kan man ju matchporta några mm i utloppen.

Jag tänkte ringa han imorgon fm och beställa ett gäng så att det blir några över på hyllan också :lol: Har inte fått nått pris ännu men kollar det imorgon. Hör av mej när jag fått fram dem med lite tur kanske dom är klara på fredag ...
Perfa, jag ska oxo ha några beroende på priset då jag väntar på de från kl jag redan har beställt... Men mitt nr är 0702382255 när du vet mer exakt.
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av robban »

AndreasH skrev:Grymma grejjor, vart hittade du domdär ventilerna?
biltema
HSR
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av HSR »

den kommer bli fin den där.. hoppas man får en åktur när den är klar =)
Bild
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av robban »

HSR skrev:den kommer bli fin den där.. hoppas man får en åktur när den är klar =)
Jorå går väl att ordna....

En tråd utan bilder är som en flickvän med mens, tråkig :) ..... Här är lite vad hänt.

Bild
full fart med att svetsa kardan tunneln.
Bild
Sådär själva ramen klar...
Bild
Sidorna klädda

Hehe sen för att göra nått annat när man är less att mippla plåt ett tag, så skapade vi Projekt 1miljon. Det är en chuck delen från en skruvdragare, som har utväxling 1:30, monterat 2 väggs plåtlager till elmotoraxeln och kör drivningen på chucksidan...
Bild
Varvaren i sitt esse
Bild
en borrmaskin som varvar 3100v/m resulterar 93 000v/m på utgående axel, morrar med friktion igenom demesta vid dehär laget redan...
Hmmm måste ha meeeerr meeeeeeeeerrr varv...

Bild
Sådär ja nu liknar det nått, en geting på 22 000v ska ge den eminenta uppfinningen 660 000v på axeln... hmmm nu börjar det likna nått hihi

Bild
åhhh efter ett par sek körande på toppvarv så vart det kuggras, glödande axel i självsvängning som fräste upp plåtlagrerna med ett plågat ljud. Rusta prylarna visar än igenom vilken kass kvalite dom har, han inte ens gå nästa steg att koppla på dremmeln som varvar 35000*30~1050 000varv/m. åhh projekt 1milj misslyckat :P

Bild
Undra va det var för smart pikador som kompå att ha plastdrev just här :twisted:

Tillbaka till kardantunneln :) ...
Bild
Locket tillbockat, blir lite trångt för gasfoten men det får justeras på pedalerna då stora getragens k-cylinder hamnar så nära vilket fall.

Bild
Sådär helsvetsat, vore då fan om de inte håller :P

Bild
ptja nånting sådär... imorron blire lite slipa sen färgan slaffsat på henna så blire bra...

Nån som har ett par e21 bromssköldar (bak) liggandes??, hade tänkt köra e21 trommor (250mm) bak när jag ändå håller på...

//Robban
Användarvisningsbild
svammlet
Lite mer laddtryck

Inlägg av svammlet »

kul projekt 1 miljon :P hahaha,
Användarvisningsbild
AndreasH
För mycket laddtryck

Inlägg av AndreasH »

Diggade ditt projekt, med riktiga saker så borde det går köra en kort stund med dremeln iaf :D
Se till att filma nästa gång :D
Bild
Projekt revirbocken
Användarvisningsbild
Jonas_S
No turbo shit - Just real power!

Inlägg av Jonas_S »

sånt där har jag oxå gjort monterade i en motor från en gammal rc bil i en 21 volts rusta maskin den skulle varva 49000 rpm vid 12 volt dreven i borrmaskinen höll inte länge med den snurran haha :D
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av robban »

Hehe jo roligt att härrja med saker :)

Så vad som är gjort idag. vxl-spaks plåten tillverkad, vxl länkaget
samt förlängt hävningen allá shortskift. Sen tog svetstråden slut :evil: blir att köpa mer imorron och göra klart de sissta innan färgen kan ta vid, växellåds balk/kuddar ...
Användarvisningsbild
chellquist
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av chellquist »

Har du börjat svetsa i avgasflänsen eller skulle man kunna låna den som hål mall nång gång i veckan?
Skriv svar