Freddes vita pv

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1683
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Inlägg av super7 »

Vad är det för speciellt med cdi-kablar?

Jag kör med kablar från http://www.msdignition.com/default.aspx
och det funkar då på min cdi tändning.
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

MSD kablarna är fina :thumbright:
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

ja,MSD kablar skulle kännas säkert,kolkablar kan visst brinna upp
(ska köra med M&W pro-drag cdi )
är det summit som gäller då?
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

har suttit o kollat på summit och msd-hemsidan suck :doh:
jag skiter väl i vilken färg eller raggarbil dom passar till.
18 jävla tum (45 cm för normalbegåvade) långa med en SAE-anslutning och m4 eller
tändstifts anslutning(6.3mm) näe, det är fan för svårt! :twisted:
nu vet jag varför rymdfärjan brann upp o föll ner!

måste lugna mig och fundera på det här nån annan dag!

/F
Användarvisningsbild
T-27
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1060
Blev medlem: lör jun 25, 2005 2:38 pm
Ort: Umeå

Inlägg av T-27 »

Annars kan du ju åka förbi "Loppan" på Stilservice Han har flera satser MSD Kablar hemma på hyllan
Då kan du ju ta med dig din Centimeterstock och mäta och klämma :wink:
Annars om du skall beställa från Amerikat prata med P.A Han fixade Kablar åt mig och brukar ha koll på "Tumen" och anslutningar och dessutom åker han inom kort :thumbright:

//Mats
Bild
Användarvisningsbild
Gustav
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1478
Blev medlem: sön jun 27, 2004 10:40 am
Ort: Överboda, Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gustav »

Jag känner ett par killar här i Ume-trakten som har msd:s verktyg för att pressa kablarna själv oxå om man vill det..

Tydligen ska "Msd Pro Boot" vara bra skit.. (finns även folk i umeå som har kabel på rulle)
Så om du bara lyckas hitta dina kontakter på summit så går resten att lösa på hemmaplan. :)

Jag förstår dock din frustration... summits hemsida är inte att leka med. :?


Edit:
Kan du gänga på tändstiftspluppar på tändspolarna?
Jag sökte bara lite snabbt men hittar inget som passar på dina spolar..

Om plupparna passar verkar ju typ en sånhär kabel gå att använda.
http://www.summitracing.com/parts/MSD-32119/

Och med dom här sökkriterierna får du en hel uppsjö av färger och längder att välja på :)
http://www.summitracing.com/search/Depa ... Asc&page=1
Gustav Sundberg
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

så,ny dag! Blev kontaktad av snäll en fortåkare här i stan
som upplevt samma problem :) så efter pitetävlingen
ska jag nog kunna bygga lämpliga kablar från hans rulle!
tack för alla tipsen,Gustav det var ungefär så långt jag oxå
kom men jag hittade inga längder! det kan ju va viktigt :)

/F
carfreak
Forumsberoende
Inlägg: 616
Blev medlem: tis maj 18, 2010 10:26 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av carfreak »

Härligt att de går framåt!! Denna motorn kommer nog prestera en herrans jävla bra tider, å att det ser rent å stilfullt ut i motorrummet ger ännu mer plus :)
//Christian
Användarvisningsbild
Julle
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: mån jun 28, 2010 11:10 pm
Ort: Umeå, Stöcksjö

Inlägg av Julle »

Såg mästerverket med egna ögon igår. Imponerande!! :thumbright:
Jörgen Lundqvist

Fegar med att köra orginal.
Bruksar med Volvo V40 2.0T (Steg 1)
Leker med Miniquad Lifan 120cc.
Jobb: Reservdelar VanService
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

har knåpat ihop och paketmonterat insugssidan!
längden från insugspackningen till trattkant ca 170mm
och konar från 54 till 40mm.
spjällen är 52mm.
två separata 4-1 vacumuttag på undersidan ett för dump mm
och ett ostört till sprutet.
gaswiren (med biltema power modulator :) ) går rakt igenom pleniumet i en stängpressad axel med 5mm hål
(tack Erik!)

/F
Bild
Bild
Användarvisningsbild
HelmutSchnell
För mycket laddtryck
Inlägg: 232
Blev medlem: lör okt 20, 2007 3:02 pm
Ort: Piteå

Inlägg av HelmutSchnell »

Lars-spjäll?

Ser bra ut!
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

ja,det är en variant av spjällhus egentligen anpassad för IDA insug
som lars fixat :wink:

/F
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Riktigt snygga spjäll!! :thumbright:

// N.
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Re: Freddes vita pv

Inlägg av fredde_vit_pv »

Brum brum! 8) ,uppstartad utan större missöden förutom att
den inte går att stänga av med nyckeln,fått flytta alla tändutgångar
som dom inte verkar ska vara enligt shema och skjuten gavel på en bränslepump mm.
fick dock bra hjälp av Håkan vid upptart och mattias offrade sin bränslepump! Tack!

Bild

/F
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Freddes vita pv

Inlägg av mattias »

Med semesterdagar tillgodo!! :thumbright: :hihi:

Blir det att provrulla med gamla drivlinan så fort det slutar regna då?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar