grenrör

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Robin Karlsson
För lite laddtryck

grenrör

Inlägg av Robin Karlsson »

hejhej .. ska testa å bygga ett eget grenrör till en 745 turbo .. är en orginal turbo tror ja å ska inte bygga grenröret för effekt eller så utan bara för att prova på att göra ett .. men nu har ja en fråga till nån kunnig, hur långa ska rören vara ?? har det nån stor skillnad eller ska man göra de som de passar bäst ??
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

jag har byggt ett helt gäng sådana till olika polare samt sålt en gägn med till folk över nätet.
ingen som sagt att det skulle vart några problem med dem. ger betydligt bättre spool än orginal typ 940 grenröre iallafall...

min teori är att iom att det blir så pass korta/grova rör å man ändå inte har uppdelat med pulserna så kvittar det att längden skiljer lite...

med ganska stor dimension på rören så lär man ju få hyffsad sugeffekt som drar igång snurran rätt fort tack vare det. gashastigheten stiger säkert en del väl inne i turbinhuset så sätter nog fart på turbin gött det med?? bara mina bonnteorier men iallafall :hihi:

framförallt så går dem rätt fort å bygga med :thumbright:

sen kan man ju vara seriösare å dra dem mittre rören en bit nedåt före å sen upp för å få lite jämnare längd, å sen även i RF å polera om man vill att det ska va snyggt. :thumbright:

Bild
Robin Karlsson
För lite laddtryck

okej tack, får bli lite spännande kvällsläsning de här :P
Robin Karlsson
För lite laddtryck

knotan skrev:jag har byggt ett helt gäng sådana till olika polare samt sålt en gägn med till folk över nätet.
ingen som sagt att det skulle vart några problem med dem. ger betydligt bättre spool än orginal typ 940 grenröre iallafall...

min teori är att iom att det blir så pass korta/grova rör å man ändå inte har uppdelat med pulserna så kvittar det att längden skiljer lite...

med ganska stor dimension på rören så lär man ju få hyffsad sugeffekt som drar igång snurran rätt fort tack vare det. gashastigheten stiger säkert en del väl inne i turbinhuset så sätter nog fart på turbin gött det med?? bara mina bonnteorier men iallafall :hihi:

sen kan man ju vara seriösare å dra dem mittre rören en bit nedåt före å sen upp för å få lite jämnare längd, å sen även i RF å polera om man vill att det ska va snyggt. :thumbright:

Bild

okej då fick ja lite mer ljus på saken ... ja men bonnteorier brukar funka fin fint så :P hehe
vispa0219
Lite mer laddtryck

Inlägg av vispa0219 »

knotan skrev:jag har byggt ett helt gäng sådana till olika polare samt sålt en gägn med till folk över nätet.

Bild

Vad tar du för en sådant grenrör? maila mig: karlsson0219@hotmail.com
MVH
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

här fins lite 740-940 grenrörs teorier och framöver kan det köpas hos www.klracing.se

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 5&start=45
Skriv svar