grenrör
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 9
- Blev medlem: ons okt 10, 2007 8:28 pm
- Ort: Klässbol
grenrör
hejhej .. ska testa å bygga ett eget grenrör till en 745 turbo .. är en orginal turbo tror ja å ska inte bygga grenröret för effekt eller så utan bara för att prova på att göra ett .. men nu har ja en fråga till nån kunnig, hur långa ska rören vara ?? har det nån stor skillnad eller ska man göra de som de passar bäst ??
jag har byggt ett helt gäng sådana till olika polare samt sålt en gägn med till folk över nätet.
ingen som sagt att det skulle vart några problem med dem. ger betydligt bättre spool än orginal typ 940 grenröre iallafall...
min teori är att iom att det blir så pass korta/grova rör å man ändå inte har uppdelat med pulserna så kvittar det att längden skiljer lite...
med ganska stor dimension på rören så lär man ju få hyffsad sugeffekt som drar igång snurran rätt fort tack vare det. gashastigheten stiger säkert en del väl inne i turbinhuset så sätter nog fart på turbin gött det med?? bara mina bonnteorier men iallafall
framförallt så går dem rätt fort å bygga med
sen kan man ju vara seriösare å dra dem mittre rören en bit nedåt före å sen upp för å få lite jämnare längd, å sen även i RF å polera om man vill att det ska va snyggt.

ingen som sagt att det skulle vart några problem med dem. ger betydligt bättre spool än orginal typ 940 grenröre iallafall...
min teori är att iom att det blir så pass korta/grova rör å man ändå inte har uppdelat med pulserna så kvittar det att längden skiljer lite...
med ganska stor dimension på rören så lär man ju få hyffsad sugeffekt som drar igång snurran rätt fort tack vare det. gashastigheten stiger säkert en del väl inne i turbinhuset så sätter nog fart på turbin gött det med?? bara mina bonnteorier men iallafall

framförallt så går dem rätt fort å bygga med

sen kan man ju vara seriösare å dra dem mittre rören en bit nedåt före å sen upp för å få lite jämnare längd, å sen även i RF å polera om man vill att det ska va snyggt.


-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 9
- Blev medlem: ons okt 10, 2007 8:28 pm
- Ort: Klässbol
okej tack, får bli lite spännande kvällsläsning de härMelkutt skrev:Här är lite kvälls lektyr![]()
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=7841
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=186
http://savarturbo.se/?sida=content/arti ... er&sidnr=3

-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 9
- Blev medlem: ons okt 10, 2007 8:28 pm
- Ort: Klässbol
knotan skrev:jag har byggt ett helt gäng sådana till olika polare samt sålt en gägn med till folk över nätet.
ingen som sagt att det skulle vart några problem med dem. ger betydligt bättre spool än orginal typ 940 grenröre iallafall...
min teori är att iom att det blir så pass korta/grova rör å man ändå inte har uppdelat med pulserna så kvittar det att längden skiljer lite...
med ganska stor dimension på rören så lär man ju få hyffsad sugeffekt som drar igång snurran rätt fort tack vare det. gashastigheten stiger säkert en del väl inne i turbinhuset så sätter nog fart på turbin gött det med?? bara mina bonnteorier men iallafall![]()
framförallt så går dem rätt fort å bygga med![]()
sen kan man ju vara seriösare å dra dem mittre rören en bit nedåt före å sen upp för å få lite jämnare längd, å sen även i RF å polera om man vill att det ska va snyggt.![]()
okej då fick ja lite mer ljus på saken ... ja men bonnteorier brukar funka fin fint så

knotan skrev:jag har byggt ett helt gäng sådana till olika polare samt sålt en gägn med till folk över nätet.
ingen som sagt att det skulle vart några problem med dem. ger betydligt bättre spool än orginal typ 940 grenröre iallafall...
min teori är att iom att det blir så pass korta/grova rör å man ändå inte har uppdelat med pulserna så kvittar det att längden skiljer lite...
med ganska stor dimension på rören så lär man ju få hyffsad sugeffekt som drar igång snurran rätt fort tack vare det. gashastigheten stiger säkert en del väl inne i turbinhuset så sätter nog fart på turbin gött det med?? bara mina bonnteorier men iallafall![]()
framförallt så går dem rätt fort å bygga med![]()
sen kan man ju vara seriösare å dra dem mittre rören en bit nedåt före å sen upp för å få lite jämnare längd, å sen även i RF å polera om man vill att det ska va snyggt.![]()
Vad tar du för en sådant grenrör? maila mig: karlsson0219@hotmail.com
MVH
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
här fins lite 740-940 grenrörs teorier och framöver kan det köpas hos www.klracing.se
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 5&start=45
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 5&start=45
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/