Dessa ständiga bilinbrott/stölder på Porsön Luleå *suck*

Tjata om vad som helst .
Bubbe
Lite mer laddtryck

Dessa ständiga bilinbrott/stölder på Porsön Luleå *suck*

Inlägg av Bubbe »

Blir så fruktansvärt less på detta, det verkar ju hända hur ofta som helst!
I våras så blev jag av med mina fälgar på bilen, hittade den ståendes på bromsskivorna, plus att det var slangat bensin. Jag bor inte ens i Luleå egentligen men har varit här en hel del det sista halvåret.

Så nu för ca 1 månad sen skaffade en kompis här i Luleå bil, den fick vara i fred i 2 veckor innan det var inbrott i den!!
En Golf II:a där dom hade brutit sönder båda dörrarna, men bara fått upp förardörren. Men dom hade inte stulit någonting. Men sen ett par dygn senare hade dom varit tillbaka och stulit bilstereon, en Denver utan CD!! En sån med radio plus USB och minneskortläsare. Kostar väl typ 700kr ny. Jävligt värt att stjäla en sån...

Sen nu i fredags flyttade en kompis hit till Luleå Porsön för att plugga. Så nu natten mot måndag den 11/10 så hade han inbrott i sin Manta!! Lite drygt 2 dygn fick den vara i fred... Upptäckte i afton att han haft inbrott.
Dom hade brutit sönder låset och skadat dörren och varit in i bilen och stult hans 6x9:er från hatthyllan, för stereon hade han tagit in för att vi berättat för han att det var bäst att göra det p.g.a risk för inbrott.
Sen hade dom även slangat bensin ur hans bil. Och eventuellt stulit en reservdunk, han var inte säker på om han hade lämnat den i bilen.

Men vad är det för jävla lowlife som härjar runt här på Porsön. Stjäl saker som är värda ett par hundralappar, och slangar bensin.
Det är ju så jävla lågt att man undrar ju vad det är för loosers...

Och när bilarna inte får vara ifred speciellt länge, dom måste ju kolla runt här på Porsön titt som tätt.

Vad gör dom med sakerna? Samlar dom på skitsaker eller... Kan ju knappast vara nåt som ger några större inkomster om dom ska sälja det vidare...

Är det flera som är i farten eller är det samma folk som står för allt elände som händer... Och polisen verkar ju inte göra ett skit.

Som sagt det är ju inte så stora pengar i sakerna kanske men det är jävligt störande att inte få ha sakerna i fred plus att det blir ju skador på bilens lack och plåt som inte ser så kul ut och kostar pengar att fixa till.

Sakerna kommer ju knappast tillbaka till mig och mina kompisar men jag ville bara skriva av mig och beklaga mig lite över vilka idioter det finns. Dom borde pröva jobba lite i stället, behöver ju inte jobba många dagar för att tjäna ihop till så billiga saker som dom håller på och stjäl ;)

Är det nån som vet nåt så hojta gärna till :)
Typ var man kan hitta sakerna... eller vad det är för typer som härjar...

/En som vill att folk ska få ha sin bilar och saker i fred.
Användarvisningsbild
backeliten
MS-Guru
Kontakt:

Inlägg av backeliten »

Tråkigt att höra att de fortfarande inte har lugnat ner sig i området, det har pågått länge nu tycker jag.

När jag ringde till polisen när jag fick inbrott så suckade han bara tungt, -jaha, porsön igen..

Finns vissa i omgivningen som brukar vara ute o speja och har lite uppgifter om bilar o reg nummer. Men tyvärr verkar det hjälpa föga.

Dags att göra en gemensam åtgärd och videofilma spektaklet så det finns bevis?!

/Jonas
Jonas Back - MegaSquirt guru
jonas.back(at)swetune.se
Användarvisningsbild
Tobbe
För mycket laddtryck

Re: Dessa ständiga bilinbrott/stölder på Porsön Luleå *suck*

Inlägg av Tobbe »

Bubbe skrev:Stjäl saker som är värda ett par hundralappar, och slangar bensin.
Det är ju så jävla lågt att man undrar ju vad det är för loosers...

Och när bilarna inte får vara ifred speciellt länge, dom måste ju kolla runt här på Porsön titt som tätt.

Vad gör dom med sakerna? Samlar dom på skitsaker eller... Kan ju knappast vara nåt som ger några större inkomster om dom ska sälja det vidare...

Låter som nå Percy`s/tycoon`s hade samma problem i jordbro, flyttade in på en söndag, på tisdag morgon när jag steg upp hade dom slagit sönder fönstret på förrar dörren trots att höger bakdörr inte gick att låsa... (duktiga tjuvar)
Grejen var jy den att jag hade endast 30-40kr i små mynt i handbromsfacket som var borta, dom hade jy inte ens gett mig tid att kasta in stereon...

Därefter inskaffades garage .
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

Skulle vara värt att sätta sig på vakt med paintball markör (helst med lagom infrysta kulor)..
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

.
Senast redigerad av Dennis Öhman den fre nov 27, 2015 10:17 am, redigerad totalt 1 gånger.
Dänniz 073-8447664
Bubbe
Lite mer laddtryck

Inlägg av Bubbe »

The skrev:Skulle vara värt att sätta sig på vakt med paintball markör (helst med lagom infrysta kulor)..
Jo, den tanken är ju väldigt lockande :thumbright:
Gör ju rätt så ont att bli skjuten på kort avstånd, ännu bättre om kulorna är lite extra hårda.

Dennis Öhman skrev: Porsön härjar ju som sagt psyk-linus på, och troligtvis låter det som han att sno något som inte ens har värde, han var poppis på ta cd-ar utan front förut :roll:
Allvarligt... stjäla stereo utan front... Ja, vad ska man säga.
Om det nu skulle vara han som står för en stor del av stölderna, vad gör han då med prylarna? Går väl knappast att sälja en stereo utan front...

Han/den/dom som gör detta borde ju rimligtvis färdas i en bensindriven bil eftersom det slangas bensin i alla fall...
Volvoiten
För mycket laddtryck

Inlägg av Volvoiten »

Ta dit en "ny" bil riggad med något smaskens å sätt er i en buske med basebollträ :twisted:

Funka för oss, 2a natten kom dom jävlarna! men dom sprang för fort......
Richard G satsar på Sugtrimmad 142 rally replika
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

Dennis Öhman skrev:
The skrev:Skulle vara värt att sätta sig på vakt med paintball markör (helst med lagom infrysta kulor)..
Du är för snäll.. Jag har inte haft problem dock på Tuna i Luleå..
Porsön härjar ju som sagt psyk-linus på, och troligtvis låter det som han att sno något som inte ens har värde, han var poppis på ta cd-ar utan front förut :roll:

Men på tuna är de lugnt, aldrig ens sett något misstänkt, ska dock flytta på hertsön om någon månad men har garage där som känns betydligt bättre..
Men på "svenska"-sidan hertsön såklart..
För snäll vet jag inte, mest att hålla våldet på lagom nivå så man inte åker dit så hårt när man blir anmäld :roll:
Torbjörn.A
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Jag kan lämna schäfern för utlåning någon kväll vid intresse :roll:
75cm i mank och lekfull :thumbright:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Richard »

backeliten skrev:Tråkigt att höra att de fortfarande inte har lugnat ner sig i området, det har pågått länge nu tycker jag.
Med risk för att framstå som en gammal gubbjävel, men det har iaf senaste 20 åren gått i vågor på Porsön...
Runt -90-93 när jag själv lekte student så var det rätt poppis att knycka extraljusen på bilarna där.
Många av polarna som studerade i Luleå bodde just på Porsön å blev av med ett gäng lysen.

Men en "listig" lösning så funkade en vinter var att koppla en jordfelsbrytare på
motorvärmaruttaget och sen få ett "fel" på kupevärmaren så lysena blev strömförande ;)
Sen var det bara att sätta sig å vänta under natten på att den löste ut, och vips så hittade
man en dumjävel med ont i hela kroppen liggandes framför bilen å kvida.
Han fick förklarat för sig att ifall han provade igen så skulle det inte finnas nån jordfelsbrytare nästa gång...

Nu är det väl inte helt riskfritt att göra så, har man hjärtfel kan man nog krypa runt hörnet
pga elstöten som trots allt är rätt obehaglig. Men det blev lugnt med bilinbrotten den vintern iaf.

Så... dont try this at home, kids. Som det heter :)
Richard Lindahl
"- Mr Flibble is very cross."
http://race.ulkhyvlers.net/
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

Problemet med alla "egna" lösningar är ju att man åker dit värre än svinen som jävlas om man blir anmäld..
Torbjörn.A
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

En kompis bytte ut brickorna under muttrarna till rakblad.. Han fick lysena o rutorna sönderslagna istället för stulna..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende

Inlägg av Deztallica »

Fy fan vad jag hatar sånt pack!
Jag förstår anledningen till varför man stjäl, men utan värde finns ingen anledning. Nu var det utanför stockholm men jag fick bilen repad och sönderskurna däck. Två dagar senare slog dom sönder rutorna också.
Då väntade jag och en till med diverse tilltyg men då dök dom inte upp.

Det är väl lika bra att man inte får tag på dom, då gör man nog bort sig.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Bubbe
Lite mer laddtryck

Inlägg av Bubbe »

The skrev:Problemet med alla "egna" lösningar är ju att man åker dit värre än svinen som jävlas om man blir anmäld..
Jo, det är ju det som är lite synd...

Volvoiten skrev:Ta dit en "ny" bil riggad med något smaskens å sätt er i en buske med basebollträ :twisted:

Funka för oss, 2a natten kom dom jävlarna! men dom sprang för fort......
Den tanken har man ju tänkt :wink:

Dennis Öhman skrev:Jag kan lämna schäfern för utlåning någon kväll vid intresse :roll:
75cm i mank och lekfull :thumbright:
Ja, men det kanske skulle vara trevligt att släppa ut lilla vovven och se om dom vill leka :wink:

Dennis Öhman skrev:En kompis bytte ut brickorna under muttrarna till rakblad.. Han fick lysena o rutorna sönderslagna istället för stulna..
Det är ju inte heller bra... Om dom blir förbannade så förstör dom väl en massa saker i stället.

Men om dom nu håller på så ofta som det verkar vara, är det aldrig någon som kommer på dom...
Fast risken är väl inte så stor att ägaren ska komma just dom minuter dom håller på och härjar.
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

nä risken att möta dom är ganska liten för antagligen är dom snabbt iväg för att inte synas oxå.. bara beklaga och ha en mindre skadlig bil som står olåst utan stereo alls på porsön..
Minns en tjej jag träffa en gång som plugga på universitetet, sov där några nätter och fick då ha min volvo ifred, visserligen jvligt nära ica där och bra beslysning..
Dänniz 073-8447664
Skriv svar