
/Jonne
jo har ju en tråd här på den, som dött ut lite.. har uppdaterat den nån gång bara, å fortsätter väl göra det utifall nån skulle få samma snilleblixt å sätta i aan i gammkaross.. kan ju alltid vara till hjälp för någon, men de är väl inte en så värst intressant tråd längre som sagt, roligare med sånna här byggenflaektrem skrev:Ja nu när du berättar så tror jag att jag läst din projekttråd nånstans? Om de nu stämmer så har du varit en av mina inspirationskällor![]()
Förresten, de är väl bara å leta rätt på nån gammal 10v å börja om på ditt projekt. Jag vet inte var mitt kommer hamna. Målet är att få den genom besiktning som om inget hade hänt, men blir det krångel där så släpper jag alla spärrar och bygger motorn fritt och river ur all inredning och säljer å låter de bli en ren lekbil ist.
YeppRS100 skrev:Trevligt att se att andra har fattat att 44:orna är en bra bil att bygga på, själv håller jag också på att byta sprutet på banbilen jag satsar på DTA i min...
/Jonne
Ja jag har kikat igenom din tråd ett antal gånger, och varje gång får jag beslutsångest över vilken typ av grenrör jag skall göralord_nordkvist skrev:jo har ju en tråd här på den, som dött ut lite.. har uppdaterat den nån gång bara, å fortsätter väl göra det utifall nån skulle få samma snilleblixt å sätta i aan i gammkaross.. kan ju alltid vara till hjälp för någon, men de är väl inte en så värst intressant tråd längre som sagt, roligare med sånna här byggenflaektrem skrev:Ja nu när du berättar så tror jag att jag läst din projekttråd nånstans? Om de nu stämmer så har du varit en av mina inspirationskällor![]()
Förresten, de är väl bara å leta rätt på nån gammal 10v å börja om på ditt projekt. Jag vet inte var mitt kommer hamna. Målet är att få den genom besiktning som om inget hade hänt, men blir det krångel där så släpper jag alla spärrar och bygger motorn fritt och river ur all inredning och säljer å låter de bli en ren lekbil ist.![]()
kul att höra att de har inspirerat någon iaf![]()
ang grenrör så skulle jag precis som du göra en enkel modell, och de blev det.. typ "limp" modell, garanterat bättre flöde än orginalet, och i svartstål.. men ja hann ju som sagt aldrig färdigställa helt, och nu är allt bortsålt så.. skickade iväg sista motorn jag hade härom veckan, å den va mest komplett.. men ajja.. blev mer plats i förrådet![]()
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=41159
där har du audi tråden btw
lycka till me ic kapningen nu
Jag snackade med min lokala trimfirma och de rekommenderade det då man kunde använda org givare och att det är billigt om man jämnför med de andra "riktiga" spruten, tydligen lätt layout i det också...Varför just DTA? Bara för att jag är nyfiken vill jag veta
Ok, lycka tillRS100 skrev:Jag snackade med min lokala trimfirma och de rekommenderade det då man kunde använda org givare och att det är billigt om man jämnför med de andra "riktiga" spruten, tydligen lätt layout i det också...Varför just DTA? Bara för att jag är nyfiken vill jag veta
Det är ju precis sådär jag tänkt. Hur har du kapat rören? Med en såndär jigg jag sett nånstans på nått forum? Ett ämnesrör med ett hål rakt igenom sen snedfräst ena änden så man kan rita på röret och sen kapa? Hoppas du förstår va jag menarturbolovern skrev:Bild på min kollektor http://www.nordicaudi.com/php/files/842438-P8190177.JPG
evil.tweety skrev:jo det är ju klart det går. bara gör som vanligt plus en i mitten. Data boxen är ju ett vanligt bosch motronic system som kommer från en saab 9000 turbo. en 87:a den har jag och en kompis till mig byggt om för att kunna köra med 5st spridare.det är inget om löt i boxen utan byggde bara om kabelhärvan så vi fick dit en extra spridare.boxen styr ju tändningen oxå som är väldigt bra då dom har apc system som styr laddtryck och tändning så inte motorn spikar.jag har ju den gamla modellen som är ställbar i boxen.väldigt smidigt om man vill ladda lite mer. det bästa är att den fungerar med audins original tändsystem. väldigt smidigt tyckte jag bara att plugga in sladden. klart. nackdelen med denna box är ju att det inte går att mapa den eller dyligt går ju som sagt att chipa den om man vill. annars är det bara att laborera med spridar storlek och bränsle tryck. en annan nackdel med denna är att den inte har lamda styrning. hade jag valt i dag så skulle jag ha tagit från en nyare motor. 88-90 nånting. men jag har en massa data boxar liggandes så tyckte det var lika bra att använda dom. Och det bästa av allt folk kastar ju en massa gamla saabar om kring sig så det kostar ju inga pengar heller om något skulle gå sönder så det är därför jag kör med mycket från saab och volvo. olje kylaren tex kommer från saab som jag har. för allt gav jag 1000kr för.