ibland sidomotiverar man sig med grejer för att saker och ting ska kännas mer meningsfullt...
tillexempel tyckte jag det var SKITFINT att lyfta ur spisen och byta vevaxel för att då kunde jag placera min kopplingsventil precis där jag aldrig mer behövde röra den, förutom för justering... sitter smäckert o-ivägen.
förutom att skiten läckte..... mellan ett t-stycke och själva blocket.. dvs totalt omöjligt att fixa..
FAIL 1
mekade dit lite stålomspunna bromsslangar och fixade en bypass på kopplingsventileriet så bromsningen inte störs av såna bagateller
FAIL 2
mina an anslutningar för pumperiet kom för nära varandra... skulle suttit tanken på andra hjulhuset.. men nä.... såhär vart det.....
koppling testad och tycks fungera, alla grejer under troligtvis ihågkomna
brottade lös ventil med tillhörande linelock och arrangemang... i lagomt grotthjärne skede
an-slangade lite extra
updatera lite program för nya versionen av sprut och köra in ärtans startmapp
gick smärtfritt och fint!!! vipec is the shit!
ALIVE!!!
städat
blir en snurr till jobbet med den för att rikta in kardan mm innan bromsning.
behöver "överfall" för bakre knuten... 1350 kors med det här avståndet mellan cc, kan vara 39 också.. svårt att avgöra med lite slitna hål..
råkade av en miss droppa bromsdatumet på
http://www.facebook.com/ivarsproduction" onclick="window.open(this.href);return false;
blir på torsdag!
