ivars e30 backhalf - 8s

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av r.ivars »

lite film ifrån när jag tog ur maskin mm :)

http://onroaders.se/ridepost/14" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av r.ivars »

ibland sidomotiverar man sig med grejer för att saker och ting ska kännas mer meningsfullt...

tillexempel tyckte jag det var SKITFINT att lyfta ur spisen och byta vevaxel för att då kunde jag placera min kopplingsventil precis där jag aldrig mer behövde röra den, förutom för justering... sitter smäckert o-ivägen.

Bild

förutom att skiten läckte..... mellan ett t-stycke och själva blocket.. dvs totalt omöjligt att fixa..
FAIL 1

Bild

mekade dit lite stålomspunna bromsslangar och fixade en bypass på kopplingsventileriet så bromsningen inte störs av såna bagateller ;)

Bild

FAIL 2

mina an anslutningar för pumperiet kom för nära varandra... skulle suttit tanken på andra hjulhuset.. men nä.... såhär vart det.....

Bild

koppling testad och tycks fungera, alla grejer under troligtvis ihågkomna

Bild

brottade lös ventil med tillhörande linelock och arrangemang... i lagomt grotthjärne skede

Bild

an-slangade lite extra

Bild

updatera lite program för nya versionen av sprut och köra in ärtans startmapp

gick smärtfritt och fint!!! vipec is the shit!

Bild

ALIVE!!!

Bild

städat

Bild

blir en snurr till jobbet med den för att rikta in kardan mm innan bromsning.

Bild

behöver "överfall" för bakre knuten... 1350 kors med det här avståndet mellan cc, kan vara 39 också.. svårt att avgöra med lite slitna hål..

Bild

råkade av en miss droppa bromsdatumet på http://www.facebook.com/ivarsproduction" onclick="window.open(this.href);return false;

blir på torsdag! :)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av Daniel Bjälevik »

Ser fint ut mannen.lycka till på torsdag :-)
Bild
Henka_
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: mån okt 13, 2008 11:29 pm
Ort: Gävle

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av Henka_ »

Pirrar de nå i pungen nu då när de är så nära? Man skulle nästan ha bemödat sig ner för att få se spektaklet imorgon :)
*Fyndig text*

Henke K
Användarvisningsbild
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658
Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av Robin Olivi »

Spännande och lycka till! :thumbright:

Finns det något mål med bromsningen?
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Erlandsson
Forumsberoende
Inlägg: 670
Blev medlem: ons nov 28, 2007 6:39 pm
Ort: Åmål

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av Erlandsson »

Grattis till bra med mos :)
Samarbetspartners:
Do88.se
Degab
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av r.ivars »

pirrade rejält ;)

1020 WHP vart det 2,6bar
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
NiclasA
Forumsberoende
Inlägg: 648
Blev medlem: fre apr 09, 2010 10:41 am
Ort: Örebro

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av NiclasA »

får gratulera till fin fin effekt å hoppas på att den förbannad 8an kommer iår:)! :thumbright:
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av freddan302 »

Grattis!
Fin effekt!

Vad kör du med för turbo föressten?
Ser ut som en BW 380 ?
Avgashus, turbin?
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av Daniel Bjälevik »

Jävla motor och lämna mos, Alla som åker flaschiga M maskiner med turbo får skämmas, 1000whp i en M motor får ses som ett misslyckande tycker jag om du plocklar 1020 whp ur en M50 ;)
Bild
///Peter
Lite mer laddtryck
Inlägg: 42
Blev medlem: tor jan 10, 2008 1:50 pm
Ort: Stockholm

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av ///Peter »

freddan302 skrev:Grattis!
Fin effekt!

Vad kör du med för turbo föressten?
Ser ut som en BW 380 ?
Avgashus, turbin?
Yes bw 380.
Har för mig det är T4 1.25 A/R hus med 74.5mm ut.
Hammarström
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
Ort: örnsköldsvik

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av Hammarström »

Bara o grattulera,
Hur mycke vikt/effekt va det på 9,05/265km repan?
Nova Jörgen
Forumsberoende
Inlägg: 740
Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
Kontakt:

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av Nova Jörgen »

r.ivars skrev:pirrade rejält ;)

1020 WHP vart det 2,6bar
1020 hk i MOTORN i 1300 kg bil ska prestera ca 8.30s-262 km/h tider på strippen på 402.33 meter. Bara så du vet :hey: :mrgreen:

Kul att det funka så bra :thumbright:
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer ;)
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av r.ivars »

Hammarström skrev:Bara o grattulera,
Hur mycke vikt/effekt va det på 9,05/265km repan?
inte helt säker på min raceweight men då laddade jag ungefär 900whp. men det var problem med starterna då, så jag hade hisklig slutfartsökning från 201m till 402 :)

Nova Jörgen,
Jag vet att jag ligger så långt efter som man kan med den här effekten och en 9"are i häcken.
men jag är intresserad av annan typ av körning också vilket komplicerar dragracebiten.. + att jag gillar h-mönstrat som fan :)

Hade jag inte varit så trött på att rasa allt hade jag aldrig bytt ifrån vanlig e30 bakvagnen, när jag väl får en låda och koppling och hänga med i tiderna så tror jag att jag fixar dit en e30 bakvagn och provar ut rätt saker där för att få det att hålla, sen jagar vi 8or med delad bakvagn, för köra fortare än 8.5 har jag aldrig haft som mål :)

Bild
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Nova Jörgen
Forumsberoende
Inlägg: 740
Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
Kontakt:

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av Nova Jörgen »

ivars, jag retas bara med dig lite :twisted:
Jag vet, att du vet, att siffrorna jag gav som exempel är för en renodlad dragracingbil med rätt uppsatt chassi. Inte en frän mångsidig busbil som din som faktiskt går att sladda med. Det viktigaste är ändå att man har kul med sin bil.

Ha de'
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer ;)
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Skriv svar