http://onroaders.se/ridepost/14" onclick="window.open(this.href);return false;
ivars e30 backhalf - 8s
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
lite film ifrån när jag tog ur maskin mm 
http://onroaders.se/ridepost/14" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onroaders.se/ridepost/14" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
ibland sidomotiverar man sig med grejer för att saker och ting ska kännas mer meningsfullt...
tillexempel tyckte jag det var SKITFINT att lyfta ur spisen och byta vevaxel för att då kunde jag placera min kopplingsventil precis där jag aldrig mer behövde röra den, förutom för justering... sitter smäckert o-ivägen.

förutom att skiten läckte..... mellan ett t-stycke och själva blocket.. dvs totalt omöjligt att fixa..
FAIL 1

mekade dit lite stålomspunna bromsslangar och fixade en bypass på kopplingsventileriet så bromsningen inte störs av såna bagateller

FAIL 2
mina an anslutningar för pumperiet kom för nära varandra... skulle suttit tanken på andra hjulhuset.. men nä.... såhär vart det.....

koppling testad och tycks fungera, alla grejer under troligtvis ihågkomna

brottade lös ventil med tillhörande linelock och arrangemang... i lagomt grotthjärne skede

an-slangade lite extra

updatera lite program för nya versionen av sprut och köra in ärtans startmapp
gick smärtfritt och fint!!! vipec is the shit!

ALIVE!!!

städat

blir en snurr till jobbet med den för att rikta in kardan mm innan bromsning.

behöver "överfall" för bakre knuten... 1350 kors med det här avståndet mellan cc, kan vara 39 också.. svårt att avgöra med lite slitna hål..

råkade av en miss droppa bromsdatumet på http://www.facebook.com/ivarsproduction" onclick="window.open(this.href);return false;
blir på torsdag!
tillexempel tyckte jag det var SKITFINT att lyfta ur spisen och byta vevaxel för att då kunde jag placera min kopplingsventil precis där jag aldrig mer behövde röra den, förutom för justering... sitter smäckert o-ivägen.

förutom att skiten läckte..... mellan ett t-stycke och själva blocket.. dvs totalt omöjligt att fixa..
FAIL 1

mekade dit lite stålomspunna bromsslangar och fixade en bypass på kopplingsventileriet så bromsningen inte störs av såna bagateller

FAIL 2
mina an anslutningar för pumperiet kom för nära varandra... skulle suttit tanken på andra hjulhuset.. men nä.... såhär vart det.....

koppling testad och tycks fungera, alla grejer under troligtvis ihågkomna

brottade lös ventil med tillhörande linelock och arrangemang... i lagomt grotthjärne skede

an-slangade lite extra

updatera lite program för nya versionen av sprut och köra in ärtans startmapp
gick smärtfritt och fint!!! vipec is the shit!

ALIVE!!!

städat

blir en snurr till jobbet med den för att rikta in kardan mm innan bromsning.

behöver "överfall" för bakre knuten... 1350 kors med det här avståndet mellan cc, kan vara 39 också.. svårt att avgöra med lite slitna hål..

råkade av en miss droppa bromsdatumet på http://www.facebook.com/ivarsproduction" onclick="window.open(this.href);return false;
blir på torsdag!
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Pirrar de nå i pungen nu då när de är så nära? Man skulle nästan ha bemödat sig ner för att få se spektaklet imorgon 
*Fyndig text*
Henke K
Henke K
- Robin Olivi
- Forumsberoende
- Inlägg: 658
- Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
- Ort: Västerås
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Spännande och lycka till!
Finns det något mål med bromsningen?
Finns det något mål med bromsningen?
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Erlandsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 670
- Blev medlem: ons nov 28, 2007 6:39 pm
- Ort: Åmål
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
Grattis till bra med mos 
Samarbetspartners:
Do88.se
Degab
Do88.se
Degab
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
pirrade rejält 
1020 WHP vart det 2,6bar
1020 WHP vart det 2,6bar
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
får gratulera till fin fin effekt å hoppas på att den förbannad 8an kommer iår:)! 
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Grattis!
Fin effekt!
Vad kör du med för turbo föressten?
Ser ut som en BW 380 ?
Avgashus, turbin?
Fin effekt!
Vad kör du med för turbo föressten?
Ser ut som en BW 380 ?
Avgashus, turbin?
Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Jävla motor och lämna mos, Alla som åker flaschiga M maskiner med turbo får skämmas, 1000whp i en M motor får ses som ett misslyckande tycker jag om du plocklar 1020 whp ur en M50 

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Yes bw 380.freddan302 skrev:Grattis!
Fin effekt!
Vad kör du med för turbo föressten?
Ser ut som en BW 380 ?
Avgashus, turbin?
Har för mig det är T4 1.25 A/R hus med 74.5mm ut.
-
Hammarström
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 100
- Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
- Ort: örnsköldsvik
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Bara o grattulera,
Hur mycke vikt/effekt va det på 9,05/265km repan?
Hur mycke vikt/effekt va det på 9,05/265km repan?
-
Nova Jörgen
- Forumsberoende
- Inlägg: 740
- Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
- Kontakt:
Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg
1020 hk i MOTORN i 1300 kg bil ska prestera ca 8.30s-262 km/h tider på strippen på 402.33 meter. Bara så du vetr.ivars skrev:pirrade rejält
1020 WHP vart det 2,6bar
Kul att det funka så bra
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
inte helt säker på min raceweight men då laddade jag ungefär 900whp. men det var problem med starterna då, så jag hade hisklig slutfartsökning från 201m till 402Hammarström skrev:Bara o grattulera,
Hur mycke vikt/effekt va det på 9,05/265km repan?
Nova Jörgen,
Jag vet att jag ligger så långt efter som man kan med den här effekten och en 9"are i häcken.
men jag är intresserad av annan typ av körning också vilket komplicerar dragracebiten.. + att jag gillar h-mönstrat som fan
Hade jag inte varit så trött på att rasa allt hade jag aldrig bytt ifrån vanlig e30 bakvagnen, när jag väl får en låda och koppling och hänga med i tiderna så tror jag att jag fixar dit en e30 bakvagn och provar ut rätt saker där för att få det att hålla, sen jagar vi 8or med delad bakvagn, för köra fortare än 8.5 har jag aldrig haft som mål

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
-
Nova Jörgen
- Forumsberoende
- Inlägg: 740
- Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
- Kontakt:
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
ivars, jag retas bara med dig lite
Jag vet, att du vet, att siffrorna jag gav som exempel är för en renodlad dragracingbil med rätt uppsatt chassi. Inte en frän mångsidig busbil som din som faktiskt går att sladda med. Det viktigaste är ändå att man har kul med sin bil.
Ha de'
Jag vet, att du vet, att siffrorna jag gav som exempel är för en renodlad dragracingbil med rätt uppsatt chassi. Inte en frän mångsidig busbil som din som faktiskt går att sladda med. Det viktigaste är ändå att man har kul med sin bil.
Ha de'
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan