Toni: Precis! Även de små sakerna gör skillnad- Jag har nog sett att även du lever efter de principerna
Jag skulle mer än gärna ha kvar de öppningsbara sidorutorna om inte allt var trasigt som satt på bilen. Lås och lister var ersatt med självborrande plåtskruv samt silicone..
Var till glasmästarn idag och snackade med dom om att skära/slipa till rutorna. Men som Gustav säger så går inte det då rutorna är härdade. Nya rutor går inte att frambringa via svenska leverantörer men kanske i England om man hittar rätt..
Jag vill ju helst ha glasrutor då de är tystare, samt går att torka/skrapa av utan att repa.
Glasmästarn ville komma förbi garaget och se med egna ögon hur det såg ut. Han dömde ut rutorna som "glöm det, det måste vara fel ruta"..
Efter lite mer letande och några telefonsamtal klargjorde jag att dett ÄR olika rutor på mexico och 1300L.
Åker ikväll och mallar av riktiga mexico rutor som kommer att skäras till i det nät bästa alternativet- ythärdad macrolon/lexan. Dock dyrare men lite mindre känslig för repor.
Kadett4wd: De tipsade faktiskt om att limma dom men då skulle rutan hamna mycket längre in.
Larsat: Grenröret är lindat med bandage samt att jag monterat en rostfri plåt mellan filtret och grenröret. Hoppas det kommer att funka tillfredställande. Annars borde det synas på insugstempen mär bilen står still utan fartvind. Jag har redan börjat spåna på lite olika lösningar på att få dit lite kall luft. Men än så länge är det uppstart och mycket annat som ska ses över.