Ja här va de dåligt uppdaterat som vanligt..
Slänger väl in vad som hänt fram tills idag!
Kopierat från ett annat forum, så de kan stå fel dagar osv
Såhär såg de ut en dag efter jobbet
Några timmar senare!
GÖTT med färg på aset!
Bjuder på en bild till!
Fyfan vilken tid de tar att montera ihop den
vid detta laget var de läge å tänka på besikting å reggning.
Gjorde en dämpare på jobbet under veckan.
Den fylldes med ull från en dämpare ja slaktade.
Anledningen till att ja gjorde en själv va att de hade blivit onödigt trångt med en köpedämpare, nu fick ja anslutningarna där de fick plats bäst
Ikväll brände ja ihop ett avgassystem, gav mig fan på att ja inte fick åka därifrån innan de va klart

Brukar alltid helsvetsa mina system hela vägen, men de är sjukt jobbigt att plocka av dom då

Så denna gången kostade ja på mig en v-bandsfläns före bakaxeln :thumbup:
Stör er inte på de rostiga delarrna, panhardstaget ska bli justerbart, kränghämmaren ska få en tvilling, å fjädrarna blir nya.
Så de blir färg på dom framöver
Igår kom polarn förbi å monterade lite svart dekor, likt orginalet!
höjden på bilen är ju inget de gillar på bilprovningen, så ja bytte fjädenben eftersom de inte går å höja bilen mer än ca 3-4cm med mina coils. Lite skillnad är de allt
fick lov att bli en ny framruta.
torsdagkväll var de dags för en provtur!
Igår (fredag) kl 07:00 var ja in till bilprovningen å skulle göra en registreringsbesiktning för buren, och en vanlig kontrollbes.
På den fick ja tre anmärkningar.
Man får tydligen inte ha plastrutor i framdörrarna, men de är bara å plocka ur dom eftersom de inte finns nåt som säger att man måste ha rutor.
Sen ska de tydligen sitta en styrplåt på röret som är i ovankant av framrutan.
de blev en tvåa på hastighetsmätaren också.
Den funkade i våras efter att ja å rasmus bytte klumpen i axeln, så den har de hänt nåt med tyvärr.
Men ja tyckte de gick väldigt bra ändå!

Dom vägde bilen också, 1160 vägde den in på! De tyckte ja var en helt okej vikt

Kommer krypa ner lite till när ja byter stolar och tar ur balken och krockdämparna till kofångaren fram
Hem å fixa!
Har fått massa hjälp av några polare nu ikväll.
Bilen är sänkt 130mm bak och 150mm fram

Vi hann med lite annat också :p så de får väl bli nån bild senare i helgen om vädret vill de
Nu är väl bilen redo för att tas ut på gatan iaf.
Mixtrade lite med fjädringen bak i lördags.
Hade ju tänkt köra med 245 husvagnsfjädrar, för de ska vara bra mkt hårdare än original.
Men väl på plats va de alldeles för mjuka.
Fick ett par e30 sänkfjädrar av polaren i hopp om att de skulle vara hårdare, men de va tämligen likvärdiga.
Sen fick ja syn på ett par riktiga as till fjädrar i garaget, nämligen de som ja fick med till bonnevillen.
Alltså framfjädrar, polarn fixade till fästen så de passade.
Å de blev skitbra! Hårt å gött !

Bonneville till vänster, husvagns fjädrarna i mitten och e30 till höger
Ja nåt positivt till 240in ska väl jänkarn bidra med
Ja vet inte om ni kommer ihåg att ja pratat om att ja ville flytta fram bakaxeln för att hjulet ska ligga bättre mot skärmkantens radie. Iaf radien i överkant som hamnar nära fälgen.
Idag gjorde ja iaf de
Före
Efter
Nu ska den ner 15-20mm till!
Då va bilen redo att rulla på första träffen med bilen den 29 september på Mantorppark, som passande hette End of the year

De va stanceträff, å de gick över förväntan, kammade hem förstapriset

En bild från ditresan
detta var vad ja åstadkom igårkväll.
dörrsidor, i svart skyltalu
de sitter skyddsplast på så nyansen/glansen på bilden stämmer inte överens med verkligheten
Satte rikligt med gummilist mot dörren för att slippa onödigt skrammel :p
De va inte lätt å fota med mobilen i halvkass belysning.
Men såhär ser iaf dörrsidorna ut på plats.
Har letat å letat efter nå vettiga infällda handtag, idag lyckades ja hitta några som föll mig i smaken så dom beställdes
26-28 oktober fick ja chansen att stå o Oijoijs grymma monter igen!
Denna gången på Oslo Motorshow i Lilleström.
Som sagt, grymmaste montern!
Å en bild på bilen
Å då är vi tillbaka vid dagens datum!
Bilen är tillbaka i garaget! Å ska få sig lite laddtryck.
De har ju varit tanken från första början, så ja har hunnit köpa på mig lite delar under byggets gång.
Man har en chans i få tag på prylar till bättre pris om man inte har så bråttom
Detta är de delarna ja har köpt på mig hittills.
På bilden ser ni
Holset Hx40
kl Wg 50mm
Grenrörsmaterial
3" intercooler
550cc spridare
VAG tändspolar
618 tryckplatta med 4-puck sinter och m20svänghjul
Kommer inte bli nån herrejösseseffekt nu, kommer köra helt oöppnat och på bensin, så runt 350-400hk.
Detta för att hålla kostnaderna nere, men nångång i framtiden blir de att bygga en värre botten som tål lite mer mos!
Sprut har ja inte bestämmt än, men lutar väl åt Vipec eller Nira, då ja hört mkt bra om de.
Började bygga grenrör igår, har hittills lagt 15 timmar på grenröret å måste säga att de gått riktigt bra!
De som är kvar är rören till wg:n och såklart, helsvetsning som säkert kommer dröja lika länge

Har dokumenterat väl så de kommer bilder på röret imorn eller måndag!