Helt dött är det inte uppe i norr.
På sista tiden har jag haft lite bekymmer med bränsletillförseln och igensatta filter.
Så efter nya filter, renoverad tank, ny äkta 044 pump och lite mappning så rör den på sig bättre än någonsin.
Satte iväg mot åmsele flygfält i helgen för lite "superstage" åka. Bilen höll måttet riktigt bra tycker jag. ca 26 mil blev det innan jag va hemma- För egen maskin!
Däcken var nog den största besvikelsen. Men efter några sliriga varv började även dom blir något bättre men det var alldeles för enkelt att "over do it".
Väghållningen motsvarade förväntningarna ganska precis. UNDERSTYRT är bara förnamnet. Bakvagnen släppte
inte en enda gång på hela dagen hur mycket jag än bröt och gasade. För lite effekt kanske.. Men det greppade något så grymt i baken så jag kunde tryck fullt överallt utan risk för släpp. Fränt iofs men jag vill ha mer styrning istället. Inner framhjul hängde i luften när man tryckte fullt och styrde max, så en krängare bak måste jag införskaffa- gärna något justerbart- Någon kanske har en beggad knivkrängare över?
Bromsballansen var också helt åt skogen då den borde bromsa mycket mer bak och låste upp framhjulen direkt man rörde ratten samtidigt som bromsen.. Lite svårkört, men jag fick sikta rakt, nita och sen svänga. Bromsvågen verkar kärva så jag måste plocka isär den nu så man kan justera till ballansen.
Snabbast för dagen var Johans E30 M3 evo2 med 17" STCC slicks på 1.25.79
Min bästa tid blev 1.28.14 med en hel del små missar, ganska nöjd faktiskt med en ojusterad bil direkt ur kartong.
I hopp om att sminka bort lite Volvo gener, håller jag på att snickra på en roligare "stelth" ventilkåpa.
Så här ser den ut nu i början.